In Beeld! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Peer Retera - WaarBenJij.nu In Beeld! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Peer Retera - WaarBenJij.nu

In Beeld!

Door: Peer

Blijf op de hoogte en volg Peer

14 September 2013 | Nederland, Eindhoven

Hoi allemaal,

Het aftellen wordt nu gerekend in uren. Over ongeveer 30 uur zal mijn vliegtuig vertrekken richting het noorden (met mij erin he) Eerst een tussenstop in Kopenhagen en dan door naar Oslo. Daar overnachten en dan maandagochtend vlieg ik rechtstreeks naar Spitsbergen, Longyearbyen, een plaatsje dat een paar 1000 km bóven de Poolcirkel ligt en ongeveer 2000 bewoners heeft.
Het plaatselijke VVV beschikt over een super fraaie webcam. Deze maakt iedere 10 min een 360 graden foto:
http://longyearbyen.livecam360.com/flash/main.php

Om toch een klein geintje uit te halen heb ik het volgende idee:
Op dinsdag 17 september ga ik om 12u smiddags nabij deze camera staan. (de tijd in Longyearbyen en Nederland is dezelfde) Als je op dát tijdstip naar deze link gaat zie je me dus vrijwel life in het Noordpoolgebied staan! (en ik heb dan wat te doen) Maak een screenshot van de foto en plaats op je Facebook (als je die hebt). Ik verloot dan een ijsbeer onder de deelnemers van deze actie...

De volgende dag zal ik de Barkentine Antigua opstappen en gaat de reis om de eilanden van Svalbard beginnen. Omdat eenmaal buitengaats alle verbindingen weg zijn, zullen foto's doorsturen onmogelijk zijn. Een tekstverslag, via de mail naar een contactpersoon in Italie, die vervolgens weer op deze blog post, ga ik proberen te bewerkstelligen. Lang leve het world wide web!
We komen dan de 26e sept weer terug in Longyearbyen.

Bedankt voor jullie interesse en leuke reacties!

KIJK UIT! een Bear-on-the-Rocks

  • 14 September 2013 - 10:22

    Bauke Hüsken:

    Ga er van genieten, Peer! (maar dat zal wel niet zo moeilijk zijn)
    Een goeie tijd gewenst

    GRTZ
    Bauke

  • 14 September 2013 - 10:53

    Flip Raap:

    Peer,
    een fijne en veilige reis toegewenst. Wij blijven je volgen ook als er geen verbinding is.
    We kijken in ieder geval op de 17de mee als je door een ijsbeer in je nek wordt gelikt.
    We horen van je.
    Fransje en Flip

  • 14 September 2013 - 12:21

    Mier:

    Hé die Peer!
    Brings back good memories! In 2010 kon ik nog niet eens tekst mailen vanaf de Antigua hoor, maar wie weet nu wel! Ben benieuwd hoe je reis wordt en hoeveel beren je gaat zien!! Heel veel plezier!!
    Mier

  • 14 September 2013 - 14:19

    Angelique:

    Heel veel fun Peer, lijkt me echt fantastisch om dan toch eindelijk die ijsbeer te zien. Pinguïns gaan toch vervelen.....xxx

  • 14 September 2013 - 19:08

    Annelies:

    Kei leuk Peerke, doen we dinsdag. HELE FIJNE VAKANTIE. Ge hebt em verdiend! Heel veel plezier en geniet ervan! xxxxxx je zusje

  • 15 September 2013 - 15:14

    Carla En Leo:

    Hoi Peer, geniet ervan ,veilige reis .
    We volgen je .
    Groetjes Carla en Leo

  • 15 September 2013 - 20:35

    Marleen:

    Nou, ik wil dat ook wel zien hoor! Van die in je nek likkende ijsbeer. Ik ben benieuwd dinsdag!
    Heel veel plezier!!!

  • 16 September 2013 - 08:24

    Jeannine Van Den Boer:

    Daar gaat Peer weer! Mooi man!

  • 16 September 2013 - 10:30

    Karl-Heinz:

    Ha Peer,

    Dat wordt mooi en fris. De hutten zijn aanmerkelijk luxer dan op de Europa en ze hebben een fantastische kok. Mocht je ernstige behoefte hebben aan mobiel kontakt, dan kan je tussen Barensoya en Edgeoya, bij Kaap Lee je mobiel tevoorschijn halen. Er is een depressie in de topografie richting Longyearbean van een paar kilometer.

    Wat betreft de stadskamera; ga er niet voorstaan, het landschap is veel te mooi!

    Veel plezier en knuffel een ijsbeer.


    Karl-Heinz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peer

Reizen is sinds mijn 20e al een passie. Vertrok toen al voor 3 maanden naar de USA. Daarna in de loop van de jaren vele landen bezocht, deels met mijn sport: Rugby, deels omdat dat nou eenmaal de bestemming werd. In dec 2008 bezocht ik het laatste continent dat ik nog moest aanraken: Antarctica! Begin ik maar weer van voor af aan ;-)

Actief sinds 20 Nov. 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 49182

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 15 Januari 2016

Antarctica vanaf Punta Arenas, Chili 2015/2016

15 September 2013 - 29 September 2013

Noordpool - Zeilen rondom Spitsbergen

08 September 2012 - 23 September 2012

Met de bark Europa van Amsterdam naar Lissabon

25 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Voor de 1e x naar Kroatië

27 April 2012 - 06 Mei 2012

ZA Squash Tour 'Let's hit some walls!'

16 Februari 2012 - 23 Februari 2012

IJSLAND in 5 dagen

26 Februari 2011 - 24 April 2011

Cape to Cape

Landen bezocht: